رزومه پرو

بازار کار دندانپزشکی در کانادا

یبازار کار دندانپزشکی در کانادا در حال رشد است و فرصت‌های شغلی خوبی برای دندانپزشکان واجد شرایط وجود دارد. با این حال، برای ورود به این بازار کار، باید مراحلی مانند دریافت مجوزهای لازم و گذراندن آزمون‌های معادل‌سازی را طی کنید.

کشور کانادا از یک سیستم بهداشت و درمان بسیار پیشرفته برخوردار است. این کشور به علت داشتن بافت چند فرهنگی زمینه پذیرش افراد مختلف از سراسر جهان را داراست. در همین راستا بازار کار دندانپزشکی در کانادا فرصت های شغلی متعددی را برای پزشکان علاقمند به مهاجرت فراهم می کند.

به افرادی که رویای زندگی در کانادا را در سر می پروراندند، باید بگوییم که این امر با داشتن یک رزومه کاری برای مهاجرت به راحتی امکان پذیر است. برای آشنایی بیشتر با سیستم کاری و نحوه شروع بکار به عنوان یک دندان پزشک در کانادا تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

بازار کار دندانپزشکی در کانادا و محیط نظارتی حاکم

بهتر است بدانید که حرفه دندان‌پزشکی علاوه بر داشتن جنبه های مراقبتی و کمک رسانی به بیمار به عنوان یک حرفه نظارتی نیز شناخته می شود. برخلاف اکثرا کشورها که در آن مقررات دندان‌پزشکی به صورت متمرکز اجرا می گردد.

در کانادا قوانین هر منطقه و یا استان برای صدور مجوز کار با تفاوت هایی همراه است. از این رو فرد متقاضی بعد از ارسال و تایید رزومه کاری برای مهاجرت به کانادا که به صورت رزومه انگلیسی ارائه می شود و در قالب یک آزمون کتبی NDEB و یک معاینه بالینی OSCE است، برگزار می گردد.

بازار کار دندانپزشکی در کانادا

در صورت قبولی در آزمون استاندارد ملی شما یکی از مهم ترین فاکتور ها را بدست کسب می کنید، اما این پایان کار نیست. همان طور که در بالا گفتیم تصمیم گیری نهایی برای تایید صلاحیت های حرفه ای و اخلاقی بر عهده سیستم های منطقه ای و استانی است.

برای آن دسته از افرادی مدرک دندان‌پزشکی آن ها بدون اتلاف وقت اعتبار سنجی نمی شود یک معادل سازی انجام می دهند که شامل: ارزیابی دانش بنیادی، ارزیابی مهارت های بالینی، ارزیابی های قضاوت بالینی است.

بازار کار دندانپزشکی در کانادا چگونه است؟

دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ‌ترین رشته‌ های دنیا محسوب می‌ شود و ورود به این حیطه کار بسیار هوشمندانه است. بعد از اتمام تحصیل به راحتی می ‌توان به کشورهای مختلف از جمله کانادا مهاجرت کرد.

با توجه به تنوع زیاد زیر شاخه‌ های این رشته افراد زیادی ترغیب به انتخاب رشته دندان‌پزشکی شده اند و به علت درآمد بالای آن راحتی می ‌توان یک زندگی ایده آل داشت. کشور کانادا از جمله کشورهایی است که به زمینه بهداشت و درمان نگاه ویژه ای دارد و یک دندانپزشک از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار است و با توجه مهارت خود می ‌تواند در بخش‌ های مختلفی از جمله:

  • بهداشت دهان دندان
  • جراحی
  • بازسازی دندان
  • تدریس در دانشگاه
  • شرکت در پروژه های علمی و تحقیقاتی

حضور داشته باشد و با توجه به مطالعات یکی از موارد بسیار مهم در میزان موفقیت فرد در کانادا انتخاب درست محل زندگی و کار است. از جمله استان هایی مانند:

  • کبک
  • بریتیش کلمبیا
  • آلبرتا
  • ساسکاچوان
  • نیوفاندلند
  • مانیتوبا
  • جزیره پرنس ادوارد
  • انتیاریو

از بهترین استان ها برای احداث مطب و یا شروع به کار در کلینیک های تخصصی محسوب می شوند.

امنیت کار دندان‌پزشکی در کانادا

یکی از موارد لازم شروع به کار، داشتن احساس آرامش و امنیت در محیط مورد نظر است. این مورد نه تنها جنبه روانی دارد، بلکه در بالا بردن درآمد و کیفیت راندمان کار نیز بسیار تاثیرگذار است. کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا توانسته زمینه مناسبی را همراه با امنیت بالا برای مشاغل مختلف از جمله دندان پزشک‌ ها فراهم کند.

کلینیک‌ ها بیمارستان ‌های زیادی در شهرهای مختلف کانادا متقاضی استخدام دندانپزشک هستند. پرداخت بیمه بیکاری یکی از اقدامات بسیار مهم است که در قالب یک طرح حمایتی برای دندان پزشکانی که برای مدت کوتاهی شغل خود را از دست می‌ دهند انجام می شود، که در پرداخت هزینه ها کمک قابل توجهی می کند و فرد می تواند در کامل آرامش به دنبال شغل مورد نظر خود برود.

کلام پایانی

دندان‌پزشکی یکی از مشاغل بسیار پرطرفدار و با درآمد بالا است و افرادی که در این رشته ورود می‌ کنند فرصت‌ های شغلی متعددی دارند. آنها به راحتی می‌ توانند با داشتن یک رزومه کاری انگلیسی معتبر در اقامت کاری کشور کانادا را بگیرند. همچنین شغل خود را در شهر یا استان مورد نظر شروع کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونه گرفتن رزومه کاری برای مهاجرت به کانادا و اطلاعات در مورد بازار کار دندانپزشکی در کانادا می‌ توانید، از طریق پل‌ های ارتباطی موجود، با مشاورین مجرب مجموعه رزومه پرو تماس حاصل نمایید و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متقاضی محترم، لطفا برای قطعی کردن سفارش خود و انجام مصاحبه اولیه با دفتر ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌‌توانید از طریق تلگرام یا وتساپ با ما در ارتباط باشید.